Uudet tekstit
Uudet tekstit löytyvät Aucorin blogista, jonne kirjoitan uuden artikkelin joka kuukausi.
Siirry Aucorin blogiin
Vanhat tekstit
Nämä blogikirjoitukset on kirjoitettu pääosin ollessani freelancer ja kun olin aloittelemassa webkehittäjänä. Suhtaudu terveen epäilevästi.
Aloittaako copywriter päivänsä istuskelemalla sohvalla odottaen inspistä? Katsooko ammattiurheilija motivaatiolainauksia ennen treeniä? Alkaako ammattimuusikko säveltää vasta kun sattuu huvittamaan?
Tässä selkeä ja testattu tie ylioppilaasta web-kehittäjäksi sinulle, uusi ylioppilas. Kirjoitus sisältää spoilereita opiskelusta.
Tein opinnäytetyöni sisältörakenteiden suunnittelun, toteutuksen ja hyödyntämisen WordPress-ympäristössä. Työ koostuu teoriasta ja käytännöstä, joka käsittelee R-Topin sivustouudistusta.
Sivustoni uudistui. Tulen keskittymään blogissani web-kehittäjiä koskeviin teemoihin. Työskentelen nyt Aucorilla Web Developerina enkä ota yrittäjänä uusia asiakkaita.
Sarjan viimeisessä osassa autan ideoimaan aiheita blogikirjoituksiin. Käydään läpi erilaisia kirjoitustyyppejä ja miten niitä voidaan hyödyntää.
Yritysblogeja käsittelevän sarjan kolmas osa käsittelee blogikirjoituksen anatomiaa. Käydään läpi yleisimmät artikkelin osat ja niiden tehtävät. Saat myös vinkkejä iskevään otsikointiin. Opit jäsentelemään tekstisi paremmin.
Yritysblogeja käsittelevän sarjan toinen osa kumoaa yleisiä vastaväitteitä yritysblogille. Millaisin perustein blogin aloittamista vastustetaan ja onko niissä mitään perää?
Moniosainen artikkelisarjani yritysblogeista alkaa käsittelemällä mikä yritysblogi on ja mitä hyötyä siitä on yritykselle. Tulevissa osissa tullaan käsittelemään mm. yleisiä vastaväitteitä yritysblogeille, aiheiden keksimistä, iskevää otsikointia ja alkuun pääsemistä.
Rajoitukset ovat tehokkaan työskentelyn perusta. Vähemmän on usein enemmän tuottavuuden kannalta. Miten hyödynnät rajoituksia ja teet työpäivästäsi tehokkaamman?
Millainen tyyppi on kohdeasiakkaasi? Yritätkö haalia epätoivoisesti asiakkaaksesi jokaista joka klikkaa vahingossa kotisivuillesi tai eksyy liikkeeseesi? Myyvä ote lähtee kohdeasiakkaan löytämisestä, jonka jälkeen viesti kohdistetaan. Tässä palikoita jatkoksi.
Paremmat verkkosivut on selkokielinen pikaopas pienille yrityksille, jotka ovat hankkimassa ensimmäisiä verkkosivujaan tai uudistamassa vanhoja sivujaan.
Sivusosi kävijällä on joku tarve tai ongelma, jonka perusteella hän päätyy sivustollesi. Jokin saa hänet epäröimään ja poistumaan. Mitkä ovat vaaranmerkit, jotka ajavat potentiaalisen asiakkaan pois?
Olen itse päävastuussa verkkosivujen suunnittelussa, mutta asiakkaana olet tärkeässä roolissa kun etsitään yrityksellesi sopivia ratkaisuja. Miten löydetään oikea suunta sivustolle? Mitä lähdetään tutkimaan?
WordPress on vapaan lähdekoodilla toimiva maailman käytetyin julkaisujärjestelmä. Se mahdollistaa sisällön muokkaamisen ja julkaisun helposti verkkoselaimen välityksellä. Miksi valitsen julkaisujärjestelmäksi juuri WordPressin?
Google Analytics on ilmainen analytiikkatyökalu, jonka avulla voi seurata sivuston kävijäliikennettä ilman kävijöiden yksilöintiä. Käydään läpi miten tilastot saadaan käyttöön ja mitä analytiikasta hyödytään.
Sisältöstrategia verkkosivujen suunnittelussa pyrkii tunnistamaan ketä ovat asiakkaat ja mitä tietoa he etsivät sivustolta. Laajemmalla näkökulmalla esimerkiksi viestinnän näkökulmasta se tarkoittaa suunnitelmaa siitä mitä tietoa ja millä julkaisukanavilla yritys viestii.
Kokosin verkkosivujen tilaajalle tärkeitä termejä nykyaikaisista verkkosivuista. Käydään läpi WordPress, sivuston staattisuus ja dynaamisuus, webhotelli, domain, responsiivisuus ja hakukoneoptimointi.
Räätälöidyt verkkosivut rakennetaan alusta asti tarpeitesi mukaan. Näin lopputuloksesta tulee juuri sellainen kuin halutaan. Mitä muita syitä on räätälöidyn ratkaisun hankinnalle?