Kirjoitukset

Uudet tekstit

Uudet tekstit löytyvät Aucorin blogista, jonne kirjoitan uuden artikkelin joka kuukausi.

Siirry Aucorin blogiin

Vanhat tekstit

Nämä blogikirjoitukset on kirjoitettu pääosin ollessani freelancer ja kun olin aloittelemassa webkehittäjänä. Suhtaudu terveen epäilevästi.

Inspiraatio on itsepetosta

Aloittaako copywriter päivänsä istuskelemalla sohvalla odottaen inspistä? Katsooko ammattiurheilija motivaatiolainauksia ennen treeniä? Alkaako ammattimuusikko säveltää vasta kun sattuu huvittamaan?

Uusittu ulkoasu ja muutoksia sivustolla

Sivustoni uudistui. Tulen keskittymään blogissani web-kehittäjiä koskeviin teemoihin. Työskentelen nyt Aucorilla Web Developerina enkä ota yrittäjänä uusia asiakkaita.

Miksi yritysblogi osa 3 – artikkelin anatomia

Yritysblogeja käsittelevän sarjan kolmas osa käsittelee blogikirjoituksen anatomiaa. Käydään läpi yleisimmät artikkelin osat ja niiden tehtävät. Saat myös vinkkejä iskevään otsikointiin. Opit jäsentelemään tekstisi paremmin.

Miksi yritysblogi osa 1 – bloggauksen hyödyt

Moniosainen artikkelisarjani yritysblogeista alkaa käsittelemällä mikä yritysblogi on ja mitä hyötyä siitä on yritykselle. Tulevissa osissa tullaan käsittelemään mm. yleisiä vastaväitteitä yritysblogeille, aiheiden keksimistä, iskevää otsikointia ja alkuun pääsemistä.

Rajoita työpäiväsi tehokkaaksi

Rajoitukset ovat tehokkaan työskentelyn perusta. Vähemmän on usein enemmän tuottavuuden kannalta. Miten hyödynnät rajoituksia ja teet työpäivästäsi tehokkaamman?

Näin teet verkkosivujen sisällöstä myyvän

Millainen tyyppi on kohdeasiakkaasi? Yritätkö haalia epätoivoisesti asiakkaaksesi jokaista joka klikkaa vahingossa kotisivuillesi tai eksyy liikkeeseesi? Myyvä ote lähtee kohdeasiakkaan löytämisestä, jonka jälkeen viesti kohdistetaan. Tässä palikoita jatkoksi.

Karkoittaako kotisivusi asiakkaita?

Sivusosi kävijällä on joku tarve tai ongelma, jonka perusteella hän päätyy sivustollesi. Jokin saa hänet epäröimään ja poistumaan. Mitkä ovat vaaranmerkit, jotka ajavat potentiaalisen asiakkaan pois?

Mistä inspiraatiota omiin verkkosivuihin?

Olen itse päävastuussa verkkosivujen suunnittelussa, mutta asiakkaana olet tärkeässä roolissa kun etsitään yrityksellesi sopivia ratkaisuja. Miten löydetään oikea suunta sivustolle? Mitä lähdetään tutkimaan?

Miksi WordPress on oikea valinta sivustollesi?

WordPress on vapaan lähdekoodilla toimiva maailman käytetyin julkaisujärjestelmä. Se mahdollistaa sisällön muokkaamisen ja julkaisun helposti verkkoselaimen välityksellä. Miksi valitsen julkaisujärjestelmäksi juuri WordPressin?

Kävijäseuranta – Google Analytics

Google Analytics on ilmainen analytiikkatyökalu, jonka avulla voi seurata sivuston kävijäliikennettä ilman kävijöiden yksilöintiä. Käydään läpi miten tilastot saadaan käyttöön ja mitä analytiikasta hyödytään.

Kohti parempaa sisältöä – sisältöstrategia

Sisältöstrategia verkkosivujen suunnittelussa pyrkii tunnistamaan ketä ovat asiakkaat ja mitä tietoa he etsivät sivustolta. Laajemmalla näkökulmalla esimerkiksi viestinnän näkökulmasta se tarkoittaa suunnitelmaa siitä mitä tietoa ja millä julkaisukanavilla yritys viestii.

Verkkosivujen tilaajan perussanasto

Kokosin verkkosivujen tilaajalle tärkeitä termejä nykyaikaisista verkkosivuista. Käydään läpi WordPress, sivuston staattisuus ja dynaamisuus, webhotelli, domain, responsiivisuus ja hakukoneoptimointi.

5 Syytä hankkia räätälöity sivusto

Räätälöidyt verkkosivut rakennetaan alusta asti tarpeitesi mukaan. Näin lopputuloksesta tulee juuri sellainen kuin halutaan. Mitä muita syitä on räätälöidyn ratkaisun hankinnalle?